Vi rekryterar nu administrativ kollega

Administrativ assistent

Myntauktioner i Sverige AB, Moheda

Myntauktioner i Sverige AB är ett av Svenska Numismatiska Föreningen (SNF) helägt aktiebolag som bildades våren 2009.

Aktiebolaget avhåller minst två internationella kvalitetsauktioner årligen och återkommande internetauktioner löpande under året. Bolaget har sitt säte i Stockholm med kontor på Banérgatan på Östermalm, men till vardags verkar bolaget från sitt kontor i Moheda. Bolagets personal består av en VD och en administrativ assistent.

Innehåll och arbetsuppgifter

Som administrativ assistent kommer du att ha ditt arbete förlagt till kontoret i Moheda samt i samband med auktioner till Stockholm. I rollen som administrativ assistent arbetar du självständigt men i nära samarbete med bolagets VD. Arbetet innebär i huvudsak att stödja VD med administrativa uppgifter och kundkontakter.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Telefonpassning
  • Mejlhantering
  • Uppdatering av hemsida och liknande
  • Löpande bokföring
  • Postärenden
  • Registerhållning
  • Planering av och medverkan på mässor och auktioner
  • Bistå vid beställningar av resor och bokning av lokaler m.m.
  • Kontaktperson för administrativa uppgifter i relationen med bolagets kunder
  • Lättare kontorsunderhåll

Efter tid förväntas du också ta ett större ansvar för den administrativa delen inom bolaget samt att stödja VD genom att självständigt utveckla och förbättra administrativa rutiner.

Observera att de ovan beskrivna arbetsuppgifterna endast utgör exempel och att arbetsuppgifterna kan komma att förändras efter hand.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en god organisationsförmåga och tycker om kundkontakter.

För att klara arbetet förutsätts att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och det är ett krav att du behärskar både svenska och engelska flytande. Du behöver även vara flexibel eftersom arbetsuppgifterna inte är jämnt fördelade över tiden utan har en topp i samband med auktionerna.

Eftersom arbetet huvudsakligen består av administration och av att ge service är erfarenhet av arbete där administration och service tillhör de huvudsakliga arbetsuppgifterna en merit.

För att trivas i rollen måste du ha förmåga att ta ett självständigt ansvar för arbetsuppgifterna och ha ett intresse för administrativa uppgifter samt en utpräglad servicekänsla som anpassar sig efter verksamhetens behov. Vidare måste du ha god kommunikations- och samarbetsförmåga och kunna hantera en tidvis hög arbetsbelastning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Upplysningar
Dan Carlberg, VD, telefon 070-999 06 09 eller mail dan.carlberg@live.se.

Övrigt

Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning gäller, varefter tjänsten normalt övergår till fast tjänst.

Sysselsättningsgrad minst 50 % eller mera efter överenskommelse.

Sista datum för ansökan är 31 januari.